چرا هر کسب و کارکوچک به وب سایت نیاز دارد؟امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روشهای سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کارها (از رستوران گرفته تا شرکت حمل و نقل و هر کسب و کارو سرویس خدمات دیگری) است اما در این باره چه باید کرد؟
داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار تجارت شما میشود. از آن جا که کاربران زیادی از اینترنت استفاده میکنند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود تجارت شما هر چقدر هم که کوچک باشد از این طریق تبدیل به یک برند شناخته شده خواهید شد.
وب سایت برای هر کسب و کار، حتی کسب و کارهای کوچک
بیشتر افراد با جست و جوی آنلاین به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و بیشتر مصرف کنندگان نیز از اینترنت استفاده میکنند بنابراین طبیعی است که حتی دفترهای تلفن و سرویسهایی مانند yellow pages (کتابی است که برای اولین بار در بریتانیا منتشر شد و اطلاعات کسب و کارها و خدمات در آن موجود است. برای مثال رستورانها، سرویسهای پست و…) نیز به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته اند اما مشاغل و کسب و کارهای کوچک چگونه باید خود را در این مسیر جدید قرار دهند؟
رفتار مشتریان در این دورهی دیجیتال تغییرات زیادی کرده است و مصرف کنندگان خود را با تغییرات جدید مطابقت داده اند. به مثالی قبل توجه کنید. Yellow Pages تا دهه ۱۹۳۰ محبوبیت زیادی داشت و مصرف کنندگان زیادی از آن استفاده میکردند و صاحبان کسب و کارها نیز به اهمیت تبلیغات پی برده بودند و تلاش میکردند تا با پرداخت هزینههای مربوط به این کتاب، خود را تبلیغ کرده و در معرض دید عموم قرار دهند. سپس با ظهور وب سایت همه چیز تغییر کرد و فناوری دیجیتال، بر همه ابعاد زندگی از جمله تبلیغات تاثیرات عمدهای گذاشت.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2020/04/website-need-dmacourse.jpg)
مصرف کنندگان متوجه شدند که میتوانند خدمات و محصولاتی که به دنبال آن هستند را به صورت آنلاین بیابند. در سال ۲۰۱۱ در آمریکا، بیش از ۵۹ درصد مصرف کنندگان حداقل یک بار به صورت آنلاین به دنبال خدمات مورد نیاز خود در سطح محلی بوده اند و در سال ۲۰۱۷، ۷۰ درصد آنها به ندرت و یا هرگز از دفتر تلفنهای چاپی استفاده نمیکردند و در سال ۲۰۱۹ نیز ۹۷ درصد مصرف کنندگان خدمات محلی را به صورت آنلاین جست و جو میکردند. اگر صاحب یک کسب و کارمیباشد باید مصرف کنندگان بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند که به این معنی است که باید یک وب سایت داشته باشید. به طور خلاصه باید گفت کسب و کارهایی که وب سایت دارند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار میدهند و قطعا مزایای بیشتری نصیب آنها خواهد شد، اما چگونه؟
در هر صنعتی که باشید نیاز به یک وب سایت دارید
همان روزی که کسب و کارخود را شروع کردید به وب سایت نیاز داشتید و اگر هنوز صاحب یک وب سایت نمیباشد، بهتر است هم اکنون برای ساخت آن اقدام کنید. دیر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است! هر صنعتی حتی صنایع تولیدی و سنگین نیز به یک وب سایت نیاز دارند زیرا وب سایت اولین گام در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است. اگر این دلیل برای شما قانع کننده نیست، در زیر چندین دلیل برای قانع کردن شما آورده شده است.
۱۴ دلیل ضرورت داشتن وب سایت
۱- اعتبار
معمولا داشتن وب سایت برای کسب و کارها از نداشتن آنها معقول تر است و مشتریان معمولا از کسب و کارهایی که وب سایت ندارند دوری میکنند. این موضوع به تنهایی از مهم ترین دلایلی است که چرا هر کسب و کار کوچک به وب سایت نیاز دارد.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2020/04/credibility-site-dmacourse.jpg)
یک وب سایت نه تنها کسب و کاررا رونق میدهد، بلکه باعث بیشتر شناخته شدن آن نیز میشود و از به این دلیل که مصرف کنندگان جدید انتظار وب سایت دارند، به سرعت به کسب و کاراعتبار میدهد.
- مصرف کنندگان انتظار حضور در وب سایت را دارند
حتی کسب و کارهایی که وب سایت دارند نیز میتوانند باعث آزار مشتری شوند. برای مثال تصور کنید وارد یک وب سایت تاریخ مصرف گذشته شده اید! طرح وب سایت قدیمیاست. رنگهای استفاده شده چندان دل نشین نمیباشند، خطاها و غلطهای املایی زیادی به چشم میخورد و این وب سایت، همه آیتمهای لازم برای تبدیل شدن به یک وب سایت ضعیف را دارد.
احتمالا هربار که با چنین وب سایتی رو به رو میشوید ترجیح میدهید آن را ترک کنید و متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای کوچک دچار چنین ایرادی هستند زیرا نه وقت و نه توانایی طراجی یک وب سایت مناسب را دارند. خوشبختانه این موضوع قابل حل است و طراحان وب سایت مختلفی وجود دارند که میتوانند در این راه به کسب و کارها کمک کنند. به علاوه امروزه دورههای غیر حضوری آموزشی فراوانی وجود دارد که به نسب سودی که به کسب و کار میرسانند، هزینههای آنها معقول به نظر میرسد.
۲- توسعه برند
برند موجودیت و هویت یک کسب و کاراست و چیزی است که در ذهن مصرف کنندگان باقی میماند. برند نه تنها باعث میشود که یک کسب و کاراز بقیه متمایز شود، بلکه هویتی است که مسرف کنندگان آن را میشناسند و به آن اعتماد دارند. وقتی مردم به یک برند فکر میکنند اولین چیزی که به ذهن آنها میرسد لوگو است. لوگو بخش بزرگی از تصویری که مشتریها و مردم از یک برند در ذهن خود دارند را شامل میشود اما این تصویر تنها محدود به این موضوع نیست.
- یک روایت قوی، باعث فروش و ایجاد سرنخ بیشتری میشود
وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن این هویت است و باید بدانید که محدودیتی در توسعه آنلاین برند وجود ندارد. کسب و کارها برند خود را با استفاده از طراحی، چیدمان مناسب و محتوا به دیگران نشان میدهند اما راه مهم تر و ساده تر، داستان گویی است. مردم داستان را دوست دارند و شما میتوانید از مشتریان برای این موضوع استفاده کنید.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2019/12/storytelling-brand-dmacourse.jpg)
فرض کنید محصولات و خدمات شما به صورت شفاهی بین مردم نقل شود و از کیفیت آنها سخن آورده شود. این داستان سرایی علاوه بر افزایش میزان آگاهی از برند شما باعث افزایش اطمینان و افزایش جذابیت (زیرا مردم داستان را دوست دارند) نیز میشود.
۳- بازاریابی
دوران تبلیغات بیلبورد و رادیو گذشته است. وقتی شخصی به دنبال کالا یا خدمات خاصی به صورت آنلاین است،با لیست بزرگی از وب سایتهای مختلف روبرو میشود. این موضوع برای وب سایتهایی که رتبه بالایی دارند خبر خوبی است اما برای آنهایی که ژایین تر هستند خبر خوبی نمیباشد و کسب و کارهای کوچک معمولا از این نوع هستند.
هنگامیکه یک کسب و کارکم تر دیده شود شانس کمیبرای افزایش ترافیک دارد و رقابت کردن دشوار میشود اما با استفاده از سئو(SEO) و بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، رتبه وب سایت آنها بهتر خواهد شد.
- سئو یک محرک بازاریابی است
هنگامیکه کاربران با وب سایتهایی که پر از خطاهای 404 است و یا زمان بارگذاری آنها زیاد است روبرو میشوند، به احتمال زیاد این صفحات را ترک خواهند کرد و به سراغ وب سایت بعدی خواهند رفت. این موضوع یکی از مهم ترین عواملی است که بر رتبه بندی وب سایتها تاثیر گذار است و موتورهای جست و جو وب سایتهایی که ترافیک بیشتری دارند و همچنین این ترافیک را حفظ میکنند را بالاتر قرار خواهند داد.
همچنین وب سایتهایی که کلمات کلیدی استرتژیک در محتوای خود قرار میدهند نیز رتبه بالاتری خواهند داشت. این کلمات و عبارات بیشتر توسط کاربران جست و جو میشوند. توضیحات بالا همگی سئو است! ساده اما نیاز به وقت گذاشتن و داشتن دانش فنی. امروزه سئو یکی از اصلی ترین مشخصههای رقابت بین کسب و کارها به صورت آنلاین است.
- محتوا همانند یک کالا است
اینترنت گنجینهای از اطلاعات است و به همین دلیلی اطلاعات به کالایی تبدیل شده که هم برای مشتری و هم برای کسب و کارارزشمند است. محتوا یکی از اصلی ترین دلایل نیاز کسب و کارهای کوچک به وب سایت است و وب سایت مطلوب ترین فضا برای قرار دادن محتوا است.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2019/09/content-dmacourse-1.jpg)
با ارائه اطلاعات در قالب محتوای مناسب و استفاده از کلمات کلیدی، کسب و کارها بهتر میتوانند خود را به مشتری عرضه کنند و اگر مشتری اطلاعات یک کسب و کاررا بخرد(منظور پرداخت پول نیست. همین که مشتری ایمیل خود را برای دریافت خبرنامه در اختیار کسب و کار قرار دهد و یا روزانه مطالب آنها را بررسی کند و در نهایت همین که این مطالب برای او قابل قبول باشد،به معنی خرید است)، احتمالا محصولات و خدمات آن را نیز خریداری خواهد کرد.
کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مولفههای در الگوریتمهای جست و جوی گوگل است و استفاده از آنها در محتوای وب سایت، به میزان بسیار زیادی بر رتبه وب سایت تاثیر گذار است.
۴- رقابت
در این روزها رقابت بسیار شدید شده است و همین موضوع نیز از دلایل اصلی نیاز کسب و کارهای کوچک به وب سایت است. بسیاری از کسب و کارهای کوچک فعالیت آنلاین دارند، چه وب سایت باشد و چه یک حساب در شبههای اجتماعی و یا هر دو اما آنهایی که وب سایت ندارند قابلیت رقابت پذیری با دیگر شرکتهایی که وب سایت دارند را کم میکنند.
شاید بسیاری از مشتریها و مصرف کنندگان به دنبال کالا یا محصولات آنلاین نباشند اما بسیاری از آنها از این روش استفاده میکنند که به این معنی است که کسب و کارهای بدون وب سایت بخش بزرگی از مصرف کنندگان را از دست میدهند بنابراین کسب و کارهایی که وب سایت دارند شانس خود را برای افزایش مشتری بیشتر میکنند.
- کسب و کارهای کوچک باید با انتظارات مصرف کننده رقابت کنند
علاوه بر مواردی که گفته شد، کسب و کارها باید در وب سایت خود حضور داشه باشند؛ حضور مناسب و پر رنگ. مصرف کنندگان اگر با وب سایت ضعیفی روبرو شوند به این نتیجه میرسند که کسب و کاردر این وب سایت سرمایه گذاری نکرده و آن را جدی نخواهند گرفت. به علاوه بسیاری ممکن است در اولین حضور خود هنوز به این وب سایت اعتماد نداشته باشند و اگر طراحی و استفاده از رنگ و نگارش و دیگر اصول طراحی وب سایت مناسب در آن رعایت نشده باشد این بی اعتمادی دو چندان میشود.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2019/09/competitors-dmacourse.jpg)
مصرف کنندگان تمایلی به پرداخت برای کالای بی کیفیت ندارند. پیشتر گفته شد که آنها حتی وقت خود را وب سایتهای کم سرعت نمیگذرانند چه برسد به این که بخواهند هزینهای نیز برای کالاها یا خدمات آن پرداخت کنند. در عوض ترجیح مصرف کنندگان این است که سرمایه خود را در جایی ارزشمند تر مصرف کنند.
۵- کنترل
با استفاده از وب سایت، کسب و کارها خود را در جریان حرکت قرار میدهند. با وب سایت آنها میتوانند کاربران را درک کرده و رفتار آنها را حتی پیش بینی کنند. همچنین دادههای زیادی در وب سایت وجود دارد و از آنها میتوان اطلاعات زیادی استخراج کرد. اطلاعات زیر نمونهای از آنها است:
کاربران از چه منطق جغرافیایی وارد وب سایت میشوند، در چه ساعاتی بیشتر آنلاین میشوند و سفارشات آنها بیشتر در چه ساعاتی ثبت میشود، بعد از این وب سایت به چه وب سایتی رجوع میکنند و… . این موضوع به صاحبان کسب و کارکمک بسیاری میکند زیرا میتوانند کار خود را با خطای کمتر و بر اساس الگوهای موجود پیش ببرند و بر اساس حدس و گمان زیرا این دادههای اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار میدهد تا بتوانند رفتار مشتریان را شناسایی کنند.
شبکههای اجتماعی و انجمنهای بحث و گفتگو نیز درک مخاطبان را آسان تر کرده اند و صاحبان کسب و کارمیتوانند محتوایی را ارائه دهند که مطابق با سلیقه مخاطبان خود باشد. شبکههای اجتماعی مخاطبان زیادی برای شما فراهم میکنند که میتوان همه آنها را به وب سایت که به نوعی مرکز اصلی میباشد هدایت کرد.
- یک کسب و کارکوچک میتواند فراتر از مرزهای محلی توسعه یابد
با ابزارهای وب مانند Google Analytics میتوان موقعیت مکانی کابران وب سایت را مشاهده کرد. با دانستن این موضوع حتی کسب و کاری که در یک منطقه کوچک فعالیت میکند میتواند در مناطق بزرگ تر و حتی خارج از کشور نیز مشتری به دست آورد. اگر افراد زیادی وب سایت شما را دیده اند بنابراین فرصت توسعه زیادی وجود دارد.
۶- ۳۰ درصد مصرف کنندگان کسب و کاربدون وب سایت را نادیده میگیرند
امروزه مصرف کنندگان ۲۳.۶ ساعت در هفته آنلاین میباشند (در کشورهای مختلف کم تر و بیش تر میباشد) و ۵ ساعت در روز با تلفنهای همراه خود آنلاین هستند. وب سایت اولین ابزار در دیجیتال مارکتینگ میباشد و در این دوره دیجیتال مصرف کنندگان کسب و کاری که وب سایت ندارد را نادیده گرفته و آن را غیر حرفهای تلقی میکنند.
۷- مردم به صورت آنلاین به دنبال یافتن شما هستند
یکی از مزایای داشتن وب سایت این است که در جایی که مشتریان هستند حضور دارید زیرا آنها به صورت آنلاین به دنبال شما هستند.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2018/02/user-behaviour-social-dmacourse.jpg)
در طول روز ۳.۵ میلیارد نفر در گوگل به جست و جو میپردازند و تعداد زیادی از آنها دقیقا به دنبال کالا یا خدمات شما هستند و اگر یک وب سایت ندارید، رقیب شما این مشتری را جذب میکند. به همین دلیل است که شرکتهای هزینه زیادی در وب سایت و سئو میپردازند.
۸- عمده مصرف کنندگان با استفاده از وب سایتها به دنبال یافتن و تعامل با کسب و کارها هستند
طبق یکی از مطالعات LSA، ۶۳ درصد مصرف کنندگان از وب سایت برای یافتن کسب و کارها و تعامل با آنها استفاده میکنند که شامل تعداد زیادی مصرف کننده است. حال با ریاضیات حساب کنید که چه تعداد زیادی مشتری در اختیار شما قرار دارد. معمولا مصرف کنندگان پیش از خرید از ۳ منبع برای تصمیم گیری درباره خرید یا عدم خرید از یک کسب و کاراستفاده میکنند که ۳۰ درصد آنها با بررسی وب سایت به این موضوع میپردازند.
9- تراکنشهای هر صنعت از جمله B2B ، صنایع سنگین و تولیدی توسط وب سایت تحت تاثیر قرار میگیرد
بیش تر کسب و کارهایی که وب سایت ندارند، دلیل این موضوع را این گونه بیان میکنند که صنعت آنها آنلاین نیست. صنایع B2B، و تولیدی بیشترین گروه این کسب و کارها را تشکیل میدهند. ۷۵ درصد از مشتریان کسب و کارهای B2B میگویند که محتوای وب سایت دیجیتال به طور قابل توجهی بر تصمیم خرید آنها تأثیر میگذارد و ۶۲ درصد هم بیان میکنند که تنها بر اساس محتوای وب سایت میتوانند برای تصمیم به خرید اقدام کنند.
این گروه از مشتریان پیش از خرید از یک فروشنده به طور متوسط ۱۲ جست و جو انجام میدهند و ۶۷ درصد خریدها در این نوع صنایع از تکنولوژی دیجیتال تاثیر میپذیرد که وب سایت نیز بخشی از آن میباشد و نیمیاز مشتریان آنها انتظار دارند وب سایت کانال ارتباطی موثری با آنها باشد.
۱۰- ۷۵ درصد مشتریان اعتبار یک کسب و کاررا بر اساس طراحی وب سایت آنها قضاوت میکنند
هرچند که آمار بالا مربوط به آمریکا است اما باز هم در کشور ما و بسیاری از کشورها نیز این موضوع صادق است. نداشتن وب سایت باعث کاهش اعتماد مشتری میشود. مردم تمایل دارند با کسب و کارهایی تعامل کنند که به آن اطمینان دارند و وب سایت اولین مکانی است که آنها برای اطلاع از اعتبار، بازخوردها و جوایز آن کسب و کاربررسی میکنند.
باید این را هم بدانید که وب سایت ضعیف کمکی به شما نخواهد کرد زیرا تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید بر کاربران و مشتریان خود تاثیر مثبتی بگذارید . به آنها نشان دهید از این وب سایت چه ارزشی نصیب آنها میشود. در غیر این صورت آنها وب سایت را ترک خواهند کرد.
۱۱- باید به سرعت به سؤالات اساسی پاسخ دهید
این مورد به ویژه برای شرکتهای B2B صادق است. هنگامیکه مشتریان یا مخاطبان قصد دارند چیزی درباره شما بدانند و یا کاری با شما انجام دهند به وب سایت شما مراجعه میکنند و همچنین باید بدانید بازدیدکنندگان وب سایت شما باید در طول ۳ ثانیه پس از فرود به وب سایت شما بتوانند به ۳ سوال پاسخ دهند:
- شما کی هستید؟
- چه کاری انجام میدهید؟
- چگونه میتوان با شما تماس گرفت؟
ما در عصری زندگی میکنیم که مردم به دنبال “حالا” هستند که به این معنی است که اطلاعات موردنظرشان را بلافاصله جست و جو میکنند و وب سایت کسب و کارشما باید بدون نیاز به پیمایش یا scroll کردن به این سوالات پاسخ دهد.
۱۲- باعث رقابت با پیشتاز صنعت شما میشود
اگر وب سایت شما بهینه باشد این امر شدنی است. البته باید بدانید کسب و کاریا شرکتی که پیشرو است نیز مسلما یک شبه و بدون تلاش این جایگاه را بدست نیاورده است اما میتوانید با آن رقابت کرده و جایگاه خود را به دست آورید.
۱۳- شبکه اجتماعی کافی نیست
ممکن است فکر کنید چون یک حساب فیس بوک یا اینستاگرام دارید دیگر نیازی به وب سایت نیست اما متاسفانه این عقیده درست نیست زیرا باز هم به یک وب سایت نیاز خواهید داشت. البته که استفاده از شبکههای اجتماعی برای رشد کسب و کارو کمک به آن مهم و مفید است اما کافی نیست.
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2020/01/social-medias-dmacourse.jpg)
فیس بوک را در نظر بگیرید. مردم به نسبت سالهای گذشته وقت کم تری در این پلتفرم وقت میگذرانند (۵۰ میلیون ساعت کاهش در یک سال) و الگوریتمهای جست و جوی آن با تغییرات زیادی روبرو شده است. همچنین این پلتفرم و هر شبکه اجتماعی دیگری ممکن است با تغییر قوانین مجبور به بستن حساب کاربری شما شود. آن وقت چه کار خواهید کرد؟ به همین دلیل برخی وب سایت را پایگاه اصلی کسب و کارمیدانند. این پایگاه همچون مرکزی برای جمع آوری و مرتب کردن همه چیز است. به علاوه میتوانید میزان موثر بودن کمپینهای شبکههای اجتماعی خود را ابزارهای مختلفی که وجود دارد از طریق وب سایت بررسی کنید.
دلایل نیاز کسب و کارهای کوچک به وب سایت بیش تر نیز میباشد. برای مثال با هزینهای کم در دید طیف وسیعی از افراد قرار میگیرید و یا بدون نیاز به دانش فنی پیچیده به رقابت با کسب و کارها و شرکتهایی میپردازید که همگی یک وب سایت دارند. به علاوه هیچ وقت بسته نخواهید بود! ممکن است کسب و کار شما مکان فیزیکی داشته باشد،یک فروشگاه باشد و یا مواردی از این قبیل اما به احتمال زیاد نمیتوانید 24 ساعت باز باشید. اگر هم بتوانید هزینههای اضافه کاری و روشنایی بالا است اما یک وب سایت ۲۴ ساعت در اختیار مخاطبان است، حتی در نیمه شب.
۱۴- هزینه و کارآیی بیشتر
به نسب روشهای سنتی تبلیغات،استفاده از وب سایت در دراز مدت کارآیی بیشتری دارد(زیرا تبلیغات شما را جهت دار کرده و به سرانجام میرساند) و همچنین هزینههای آن بسیار کمتر است.
بهانههای مشترک صاحبان کسب و کارها
بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک، به بهانههای مختلف از داشتن وب سایت دوری میکنند. برخی عقیده بر این دارند که نیزی به آن نیست و میزان فروش آنها خوب است و برخی دیگر نیز دلایل دیگر را بهانه میکنند. در زیر تعدادی از این دلایل که در بین بسیاری از آنها مشترک است آورده شده.
۱- کسب وکار من بسیار کوچک است و بودجه ساخت وب سایت ندارم
شایع ترین موردی که با آن مواجه میشویم همین مورد است. نداشتن بودجه برای وب سایت همانند نداشتن بودجه برای شروع کسب و کاراست! علاوه بر این امروزه دانش همه جا در دسترس است و ساخت یک وب سایت مناسب چندان طول نمیکشد. اگر هم خودتان وقتش را ندارید، تیمها و افراد زیادی هستند که با هزینه معقول این کار را برای شما انجام خواهند داد. اگر برای شروع یک وب سایت نداشته باشید با گذر زمان به مشکل خواهید خورد.
۲- به اندازه کافی کسب و کارم را دارم!
بسیاری از صاحبان کسب و کارها نیز این مورد را بهانه میکنند. مثال زیر درباره یکی از رستورانهای آمریکا است.
شخصی که تلاش داشت یک وب سایت را به یک رستوران دار بفروشد، وارد رستوران شد و پس از صرف غذا با او مشغول صحبت شد. صاحب رستوران گفت: “ما در ابتدا تنقلات میفروختیم و سپس به درخواست مشتریها قهوه را اضافه کردیم و سپس ساندویچ و سپس میز و صندلی برای راحتی آنها و سپس شام و سپس بالکن رستوران که مشرف به دریاچهای زیبا است. ما به اندازه کافی مشتری داریم و وب سایت مشتریهای بیشتری را به اینجا خواهند کشاند و ما دیگر از پس آن بر نخواهیم آمد!”
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2020/04/resturant-dmacourse.jpg)
ممکن است شما صاحب بزرگترین کسب و کاردر صنعت خود باشید اما اگر وب سایت نداشته باشید چه میشود؟ رقبای شما با سرعت زیاد حرکت میکنند و شما با سرعت کمتر. حتی اگر میزان زیادی هم از آنها فاصله داشته باشید بالاخره یک روز آنها به شما خواهند رسید زیرا سرعت رشد شما کمتر از آنها است.
۳- فردی به من قول ساخت وب سایت رایگان داده است
این ایده، ایده خوبی نیست. طراحی و قالب وب سایتهای هر صنعت با هم تفاوت دارد. برای مثال وب سایت حوزه سلامت با لوازم آرایشی متفاوت است. طراحی وب سایت به تنهایی نیز کافی نیست و باید موارد دیگری از جمله سئو رعایت شود. ساخت وب سایت مانند ساخت پایه و اساس یک آسمان خراش است بنابراین مطمئن شوید آن را به دست فرد مناسبی میسپارید و این فرد تخصص و تجربه ساخت وب سایت در صنعت شما را داشته باشد.
۴- مشتریان ما زیاد اهل کامپیوتر نیستند
فردی که این حرف را میزند باید یک نکته را به خاطر داشته باشد و آن این است: تلفن همراه= کامپیوتر
شاید فرد با کامپیوتر کار نکند اما استفاده از وب سایت و مرورگر وب در تلفنهای همراه نیز وجود دارد و امروزه افراد بسیاری از تلفنهای همراه هوشمند استفاده میکنند که تعداد بسیاری را شامل میشود.
۵- صنعت کاری ما به وب سایت نیاز ندارد/ من بازاریاب یا کارآفرین اینترنتی نیستم
این حرف بهانه خوبی نیست زیرا حتی شرکتهای B2B نیز به وب سایت نیاز دارند. گروههای مشتریان شما هر نوعی که باشند به شما اعتماد دارند و داشتن وب سایت خوب نیز میتواند این موضوع را تقویت کند. آنها به دنبال اخبار کالاها و خدامات جدید شما هستند و چه راهی بهتر از وب سایت برای یافتن آنها؟
هزینه یک وب سایت چقدر است؟
![کسب و کار](https://dmacourse.com/wp-content/uploads/2020/04/website-cost-dmacourse.jpg)
هزینه وب سایت دامنه گستردهای دارد و بسته به کیفیت و امکاناتی که به آن میافزایید قیمت آن بیش تر میشود. چیزی که مهم است این موضوع میباشد که برچسب قیمت نباشد شما را فریب دهد و بدانید سرمایه گذاری روی وب سایت ارزش هزینه کردن را دارد.
هزینههای یک وب سایت شامل موارد زیر است:
- هزینههاست یا Host:هزینه سرویس برای شرکتی است که برای شما فضای وب فراهم میکند.
- نام دامنه:این هزینه به صورت سالیانه پرداخت میشود و مبلغ زیادی نیست.
- طراحی یا Design:طراحهای رایگان بسیاری موجود است.
- پلاگین و افزونه:هرچه بیش تر باشد، هزینه هم بالا تر است.
- افزونههاو افزونهها – به طور معمول ، هر چه افزونههای بیشتری بخواهید ، وب سایت گران تر میشود.
- پیچیدگی طراحی:هرچه وب سایت شما سفارشی تر باشد، گران تر است.
ساخت و ایجاد وب سایت خود نیازمند مقاله مفصل دیگری است اما دانستن این چند نکته مذکور ضروری است. استفاده از پلتفرمهای وردپرس، SquareSpace، Unbounce و Drupal گزینه مناسبی برای مبتدیان است. برای وب سایت خود یک خانه یا “Homepage”، یک صفحه “ارتباط با ما” و یک صفحه “درباره ما” ایجاد کنید. پس ایجاد وب سایت، لیستی از مخاطبان خود نیز تهیه کنید.
جمع بندی
دلایل متعدد نام برده شده در بالا برای قانع کردن هر صاحب کسب و کاری در هر صنعتی کافی است تا در عقاید خود تجدید نظر کرده و اگر وب سایت ندارد یک وب سایت ایجاد کند. فراموش نکنید که وب سایت بد نتیجه بدتری به دنبال دارد بنابراین ساخت وب سایت کافی نیست، بلکه ساخت وب سایت خوب باید مورد توجه باشد. همچنین وب سایت نیاز به مدیریت نیز دارد(کار پیچیدهای نیست پس نگران نباشید). پس زودتر دست به کار شوید،وب سایت خود را بسازید!